Suzuki VS1400GLP Intruder
un t� �patn�bas
Suzuki VS1400GLP Intruder.
1360cm3, 72 Zs (4 �trumu versijai) un 63 Zs
(5 �trumu versijai) Cenu diapazons � no 3800 USD par pirmo
izlaidumu gadu motocikliem l�dz 5500 USD un vair�k par jaun�ka
gadu g�juma motocikliem.

�� motocikla, kas tiek ra�ots bez maz jau 17 gadu, stil�gais
izskats un tehniskais raksturojums, liek daudzu paaud�u baikeriem l�koties
uz t� nepiln�b�m caur pirkstiem. Kaut ar� j�atz�st, ka �im
motociklam, sal�dzinot ar priek�roc�b�m, to nemaz nav tik daudz.
Galven� �patn�ba �im motociklam, ir t� uzved�ba pagriezienos.
Atliek tikai mazliet vair�k pagriezt st�ri, k� motocikls �nol�zt�
pagrieziena virzien�. Ja jaunu motociklistu �� �pa��ba �ok�s,
tad pieredz�ju�am baikeram t� izrais�s saproto�u sm�nu, k�
nek� raksturs �im motociklam ir. Objektivit�tes labad, j�piez�m�,
ka �l�ziens� izpau�as sal�dzino�i nelielos �trumos un
pieredz�ju�am vad�t�jam tas ir dr�z�k pluss nek� m�nuss,
pirmk�rt � tu pats izv�lies k� braukt, nevis motocikls tevi
ved; un otrk�rt � tas ne�auj atsl�bin�ties un aizmirst, k�du
nezv�ru esi apseglojis.
Galven� un spilgt�k� �� motocikla deta�a ir t� dzin�js.
Tie zirdzi�i, kas ir �iest���ti� �aj� dzin�j� ir tik
naski, ka pieredz�ju��s rok�s, �o mas�vo motociklu var pacelt
uz aizmugur�j� rite�a. Pam��iniet to izdar�t ar jebkuru citu
��da tipa motociklu!
Savuk�rt, ja j�s uztrauc bl�vais lukturis, kas diennakts tum�aj�
laik� iesp�jams ne�aus jums justies tik �oti p�rliecin�tam,
tad �eit vai nu n�ksies ar to samierin�ties, vai ar� ieg�d�ties
jaud�g�ku starmeti. (Nu viss, laikam jau k��stu p�r�k piekas�gs)
�� mode�a ilgdz�vo�ana un popularit�te pasaules tirg� ir
rad�jusi apst�kli, ka tam ir pieejams visbag�t�kais t�ninga
deta�u kl�sts, k� Eiropas, t� ar� amerik��u katalogos. Ir nop�rkams
piln�gi viss un pat v�l vair�k.
DZIN�JS. �is pr�vais gaisa-e��as dzes��anas sist�mas dzin�js
pie pareizas ekspluat�cijas var kalpot desmitiem gadu bez jebk�d�m
remonta nepiecie�am�bas paz�m�m. Un lai j�s nesatrauc apst�klis,
ka �im motociklam izpl�des caurules ir ieguvu�as zilu kr�su �
tas ir norm�li: t�ds ir �� dzin�ja darb�bas temperat�ras re��ms.
Neb�stieties ar� no t�, ka motors atdziestot ska�i �tink��
� t� �ukst jebkura pusotra litra gaisa dzes��anas �kr�sns�
J .
Savuk�rt, nep�rliecino�a klo�v�rpstas grie�an�s ar
startera pal�dz�bu, visdr�z�k nor�da uz ies�r�ju�o
elektrisko dekompresoru. Neb�stieties, �is defekts viegli tiek nov�rsts,
izjaucot to un izt�rot. Ja no izp�t�jiem ve��s zilgani d�mi
� tas noz�m�, ka varat gatavoties remontam. Diez vai ir izdilis
cilindrs un gredzeni � �o deta�u resurss ir milz�gs. Ac�mredzot
ir �ies�du�ies� virzu�a gredzeni, aizmugur�j� cilindra p�rkar�anas
rezult�t�. Miera labad j�atz�m�, ka ��ds defekts ir �oti
rets.
Kard�na pievads, parasti, kalpo visu �� motocikla ekspluat�cijas
m��u.
R�MIS UN P�R�JIE ELEMENTI. Intruder�am, ja to nepien�c�gi
kopj, ir tendence r�s�t. R�s� diski, benz�nb�ka, bet vair�k
par visu � pasa�iera hrom�t� muguri�a. Gan �� apst�k�a d��,
gan ar� t�d��, ka t� neapmierino�i pilda savas tie��s
funkcijas (pasa�ieris j�t�s t�, it k� t�s visp�r neb�tu),
daudzi VS 1400 �pa�nieki vai nu demont� t�s, vai ar� nomaina uz
k�du no daudz praktisk�k�m t�ninga sissy bar.
Bie�i sastop�s ar� izdegu�i trok��u sl�p�t�ji. P�rkot t�du
motociklu, galvenok�rt piev�rsiet uzman�bu tie�i korozijas
daudzumam uz motocikla, tas viegli pal�dz�s noteikt gan motocikla
vecumu, gan biju�os ekspluat�cijas re��mus.
Ta�u galven� probl�ma sl�pjas faktoru salikum� �jaud�gs
motocikls- nepieredz�jis brauc�js�. �� iemesla d��, nereti
sastop�s motocikli ar l�ku r�mi, k� �eometriju b�tu nepiecie�ams
p�rbaud�t pirk�anas br�d�. Tas ir izdar�ms �oti vienk�r�i:
pal�dziet lai k�ds pabrauc ar motociklu j�su virzien�, lai var�tu
p�rliecin�ties, ka rite�i atrodas vien� plakn�.
PIEKARE. Ja nepiev�rst uzman�bu garajam aizmugur�j�s piekares
sv�rstam, t� piln�b� atbilst savam uzdevumam. Gad�s ar� �ie
motocikla elementi ir pak�auti korozijai, uzman�gi apl�kojiet
aizmugur�jo amortizatoru �tokus un priek��jas dak�as caurules.
Ja j�s kaut k�du apst�k�u d�� neapmierina �ie elementi,
neiedom�jams daudzums t�ninga amortizatoru un atsperu sp�s
apmierin�t pat vispras�g�k� klienta v�lmes �aj� jom�.
BREMZES. T�s protams nav no Honda CBR 929 RR, bet ar savu
uzdevumu tiek gal� apmierino�i. Suportu arhaisk� konstrukcija
vismaz nepie�auj ies�r��anu. Brem�u diski ir gandr�z
nenolietojami. Ja v�laties ko lab�ku, katalogu rok�s un t�l�kais
jau ir atkar�gs no j�su v�lm�m un maci�a biezuma.
DEGVIELAS PAT�RI��. P�rkot ��du motociklu, lai j�s nebied�
t� dzin�ja apjoms salikum� ar 13 litru degvielas b�ku. Degvielas
pat�ri�� tam ir stipri vien m�rens. �rpus pils�tas tas ir ap
5.5 litri uz 100km, pils�t� ap 7 litri.
MODIFIK�CIJAS. Gandr�z visus �os gadus motocikla konstrukcija
ir palikusi praktiski bez izmai��m. Vien�g� b�tisk� izma�a ir
notikusi 1995. gad�, kad motocikls ieguva piecpak�pju �trumk�rbu
iepriek��j�s � �etrpak�pju �trumk�rbas viet�. J�atz�st
ka uz motocikla maksim�lo �trumu tas neatst�ja nek�du iespaidu.
Uz motocikla cenu gan. Papildus min�tajam jaunin�jumam, dzin�ja
jauda tika pazemin�ta gandr�z par 10 Zs.
��s modifik�cijas Intruder var viegli atpaz�t p�c meln� kr�s�
nokr�sotiem cilindiem. �is jaunievedums atst�ja �oti interesantu
iespaidu uz lietoto Intruder cen�m tirg�.
�etrpak�pju, 72 Zs VS1400tie, kas tika ra�oti l�dz
1995. gadam p�rsvar� ir d�rg�ki par saviem gados jaun�kiem p�cte�iem.
K�d��? Par to ac�mredzot ir j�sprie� to eso�ajiem un potenci�lajiem
�pa�niekiem! :)
Sagatavojis un ies�t�jis SPIDER, p�c www.motoreviev.ru
materi�liem un person�g�s pieredzes.
|