| Glabāt nedrīkst apglabāt. Komatu ieliksiet paši
  Iekonservēji
            moci uz ziemu?  jautāju draugam  motociklistam.  Ai,
            kaut kā negribas... bet velti, jo pat japāņu metāls ir pakļauts
            sabrukšanai. Neceri arī uz salu: pie zemas temperatūras korozijas
            process palēninās, bet nepārtraucās. Silta garāža arī nav
            izeja. Kā tev patiks peļu sagrauzta elektroinstalācija?..
 Obligāti kārtīgi nomazgā moci  tīrība
            atvieglos mezglu konservēšanu. Aizmirsti par spaini un birsti!
            Tikai augstspiediena mazgājamais aparāts ir spējīgs pa tīro
            izsist visus netīrumus un smiltis no visām porām. Pēc tam
            liec lietā auto ķīmiju. Krāsotās virsmas pārklāj ar speciālu sastāvu,
            kas pasargā no mitruma (a kādu?-wh). Tā kā hroms un alumīnijs
            arī var zaudēt spožumu un pat aprūsēt, rūpīgi notīri spīdošo
            skaistumu ar sausu drānu, pēc tam apstrādā ar konservējošu smērvielu
             eļļainā plēvīte, lai arī plāna, toties aizsargā droši
             pavasarī tev tikai vajadzēs notīrīt eļļu un putekļus.  Gumijas
            caurules un rokturus apstrādā ar siliconspray
             tas aizsargās gumiju no novecošanas, ko izraisa temperatūras
            svārstības, un saglabās izskatu. Ādas sēdekļus un somas apstrādā
            ar līdzekļiem auto sēdekļu kopšanai  šo līdzekli atrast
            nebūs problēmu. Ar to āda ne tikai neizkaltīs, bet arī atgrūdīs
            lieko mitrumu, un nākošajā sezonā spīdēs kā jauna.
 Normalizē spiedienu riepās. Obligāti uzliec
            moci uz centrālās kājas vai izmanto speciālus balstus. Tas palīdzēs
            saglabāt riepas. Noteikti nomaini eļļu  atrabotka tikai
            stimulē korozijas procesus. Visa nelaime ir tajā apstāklī, ka eļļas
            sastāvā esošās smagās frakcijas nosēžas kartera apakšā.
            Ziemojot ar atrabotku var iegūt kapitāli aizdambētus eļļas
            kanālus. Porolona vai tekstila gaisa filtru noskalo ar
            mazgāšanas šķidrumu un piesūcini ar speciālu eļļu. Sausais
            filtrs raizes nesagādā  ar to nekas nav jādara. Pavasarī var rasties nepatīkams pārsteigums
             ja aizsērējusi barošanas sistēma. Un tai aizrīties ar
            atkritumiem ir nieks. Tāpēc, ka, pirmkārt, korodē metāla benzīnbākas
            iekšējā virsma  uz rūsas audzēm dažkārt ir briesmīgi
            paskatīties. Otrkārt  benzīns ir ķīmiski nestabils un ar
            laiku sadalās: vieglākās frakcijas iztvaiko, bet mazutveidīgi mēsli
            nosēžas un aizsit filtrējošos sietiņus un uz karburatoriem ejošās
            caurulītes. Glābšanas riņķis ir  ja bāka ir tīra,
            piepildi to ar svaigu :) benzīnu, pievieno speciālu degvielu
            stabilizējošu piedevu  un tā nesadalīsies frakcijās..
            Neaizmirsti izlasīt instrukciju uz stabilizatora iepakojuma: līdzekļa
            tilpums parasti ir aprēķināts uz automašīnas, nevis moča bāku.
            Ja neievērosi rekomendēto dozēšanu  gaidi nepatīkamus rezultātus. Ja bāka ir rūsējusi un tās dibenā skalojas
            bieza, tumša zupa, tad ir sūdi. Izmazgā bāku, iekšu apstrādā
            ar rūsas pārveidotāju, tad paņem kādus 200g motoreļļas un ar
            to izskalo bāku. Kad visas iekšas ir iesmērētas, ļauj eļļai
            notecēt.  Neaizmirsti
            izliet nosēdumus no karburatora. Jaukt nevajag  pludiņkameru
            apakšējā daļā jābūt noliešanas skrūvei, atskrūvē  un
            nosēdumi iztecēs. Baikam ar ūdens dzesi, īpaši solīdā vecumā,
            radiatorā ielej svaigu antifrīzu. Ņem vērā ka krievu dzira ar
            nosaukumu TOSOL var nokaut sūkni.
 Aizbāz izpūtēja caurumus  tas neļaus
            mitrajam gaisam nokļūt uz cilindru sieniņām. Parūpējies arī
            par pašiem cilindriem: ielej 50g eļļas zem katras sveces, tad pāris
            reizes apgriez kloķeni. Ko vēl? Ak jā, akumulators. Uzlādi un pārbaudi
            elektrolīta blīvumu. Slinkums ņemties? Bet bēres pārdzīvot taču
            ir sarežģītāk un sāpīgāk. Orģinālteksts no MOTO
            11.2001, autors: Vladimir Bezrukov.Iesūtīja un tulkoja: whitehead
 |