S U P E R B I K ES U P E R B I K E
S U P E R B I K ES U P E R B I K E
Var noderēt ?
Droša braukšana
Mehāniķa padomi
Pasaules raibumi

Reâla manta !
Motoskolas & instruktori
Serviss

Atpûtai...
MOTOLISTE
Screensavers
Joki
Bildes
3D mototrases
Video
Motoklubi
Motoskaņas
Pasākumu kalendārs
  Droša braukšana 
Braukšanas tehnika

CEĻA SEGUMS UN RIEPU SAĶERE
Kā jau tika minēts, motocikls ir ļoti kritisks attiecībā uz ceļa segumu (tas pats attiecas arī uz riepām). Motocikla uzvedība lielā mērā ir atkarīga no riepu kvalitātes, gaisa temperatūras un dažādām dabas (un cilvēku darbības) parādību rezultātiem uz ceļa.

TEMPERATŪRA
Parastām ielu riepām, tādām kā Michelin Hi Sport, Michelin Pilot sport, sausā laikā saķeres ar asfaltu problēmas sākas jau pie temperatūras kas ir zemāka par 10-12 grādiem. Problēmas izpaužas garākā bremzēšanas ceļā, viegla izslīdēšana pagriezienos un motocikla aizmugurējās daļas ”staigāšanā” strauja paātrinājuma gadījumā. Tātad, jo zemāka temperatūra, jo lielāka uzmanība ir jāvelta riepu sildīšanai, jo maigāk viss ir jādara. Ja temperatūra ir nokritusi zemāk par +5 grādiem, var uzskatīt ka tu brauc pa ledu. Sevišķi jābūt uzmanīgam starpsezonu periodos, kad temperatūras starpība dažādos dienas posmos ir ļoti liela (diena – vakars/rīts). Liela vērība jāpiegriež tieši ceļa seguma temperatūrai. Ja gaisa temperatūra ir +10 un spīd spoža saule, ceļa seguma temperatūra būs augstāka par gaisa temperatūru un saķere būs labāka. No otras puses, ja gaisa temperatūra būs +10, apmācies un pūtīs spēcīgs, auksts vējš saķere būs sliktāka. Ar laiku jūs iemācīsieties just ceļa segumu, taču vienmēr atcerieties – ļoti daudz kritienu ir noticis tikai tādēļ, ka nav pienācīgi uzsildītas riepas.

DUBĻI ( smiltis, eļļa ….)
Par to pat negribas runāt. Ja brauc taisni ar vienmērīgu ātrumu, to vēl var pārdzīvot. Nedod Dievs jums pagriezienā patrāpīsies kāds no šiem saķeri pasliktinošiem faktoriem. Pat nopīkstēties nepaspēsiet. Tieši tāpat bremzējot. Ja normālos apstākļos motocikls bremzē ļoti efektīvi, tad nokļūstot uz netīra ceļa seguma jūs noteikti nokritīsiet. Gribu lai jūs vienmēr paturiet prātā sekojošās vietas kur saķere ar asfaltu varētu būt (ir) stipri vien ierobežota: krustojumi, degvielas uzpildes stacijas, izbrauktuves no būvlaukumiem un autostāvvietām, avāriju vietas, sadales joslas un ceļu atzīmes, gudrona joslas, svaigs asfalts (!!!!), ceļu remontu vietas u.tml.

LIETUS
Izrādās, ka lietus laikā braukt var ;-) . To sāc saprast kad esi paskatījies sacensības lietus laikā. Tikai jāpatur prātā ka saķere ar ceļu lietus laikā ir daudz sliktākā nekā sausā. Turklāt ūdens atdzesē riepu, kas papildus mazina tās saķeres īpašības. Esiet īpaši uzmanīgi uz zīmētajām ceļa atzīmēm, tramvaju un vilcienu sliedēm (cenšaties pārbrauktuves šķērsot taisnā leņķī), braucot pa joslām kas robežojas ar zālienu, gudrona joslām, peļķēm, vietās kur ir nogriezts vai tikko (vismaz 1.gads) uzlikts asfalts un visās iepriekš uzskaitītās, potenciāli bīstamās vietās. Ņemiet vērā to, ka lietus laikā ievērojami pasliktinās redzamība autovadītājiem. Automobiļi lietus laikā kļūst vēl vairāk bīstami. Lai normāli brauktu lietus laikā, nebūtu slikti patrenēties. Garantēju jums daudzus neaizmirstamus mirkļus! Atgādināšu, ka dažādi riepu modeļi arī dažādi uzvedas lietus laikā. Motocikli kam stāvēja Michelin pilot race riepas smuki krita savukārt Michelin pilot sport riepu īpanieki ”dragāja” uz velna paraušanu. Starpība ir tāda, ka pilot race riepām nav protektora uz riepu sānu malām, kas rada ūdens spilvena rašanos, kam seko tūlītēja slīdēšana.

NEDAUDZ PAR RIEPĀM
Par tām var runāt ļoti ilgi. Iespējams kādreiz mēs turpināsim šo tēmu. Dažas pamattēzes.

Riepām ir jābūt labā stāvoklī, ar normālu spiedienu un domātām noteiktam izmantošanas veidam. Ja jūs pārsvarā braucat pa pilsētu, nav vērts izmantot sacīkšu riepas (slikus, riepas ar indeksiem race, soft, supersoft, race soft u.t.t.). Lieta ir tāda, ka sacīkšu riepas ne tikai ātrāk dilst, tā parasti ir domāta ievērojami šaurākam temperatūru diapazonam, darba spiedienam un ”izmantošanas vietām”. Sacīkšu riepas tiek izgatavotas tā, lai palielinātu motocikla stabilitāti maksimālā nosvēršanas leņķī maksimālā ātrumā, pie tam zaudējot daļu stabilitātes taisnā kustībā. Sacīkšu riepas parasti tiek taisītas ar mazāku protektoru, kas uzlabo saķeri uz tīras un sausas trases, strauji zūdot efektivitātei mitrā laikā, turklāt dažas sacīkšu riepu sastāvdaļas ļoti strauji iztvaiko, kas arī samazina to efektivitāti.

Sagatavoja rakstu SPIDER pēc STUDENT rakstītā.

<-atpakaļ

 

Hosting



Skaitītāji


Kleitas
Apavi

Top.LV

on-line.lv rating system



Top.Good.lv - Good Rating system












Lapas augša
SINdrome, 2001 | Rakstiet mums !