S U P E R B I K ES U P E R B I K E
S U P E R B I K ES U P E R B I K E
Var noderēt ?
Droša braukšana
Mehāniķa padomi
Pasaules raibumi

Reâla manta !
Motoskolas & instruktori
Serviss

Atpûtai...
MOTOLISTE
Screensavers
Joki
Bildes
3D mototrases
Video
Motoklubi
Motoskaņas
Pasākumu kalendārs
 Piedzīvojumi un stāsti 
Kas ir Enduro?

Izdzirdot vārdu enduro, uzreiz prātā ienāk netīrs krosa mocis, ar minimālo aprīkojumu ielas braukšanai, un dubļainu braucēju mocim mugurā. Tieši tā izskatās enduro motobraucējs pēc kāda treniņa, izbraukuma zaļumos vai sacensībām, kas tiek rīkotas arī Latvijā.

Pati labākā enduro īpašība ir tā, ka braucot ar enduro tev tik pat kā nav jādomā par to, kur tu atrodies, jo enduro mocis ir veidots tā, lai varētu ar to braukt kurp vien acis rāda (ļoti bieži tā arī daru), jo tam absolūti nav nepieciešams asfalta segums. Tam ir augsta piekare un lieli riteņi, tas viss kopā nodrošina labu caurgājību paraktiski jebkuros apstākļos. Enduro motocikli tiek aprīkoti ar 1 cilindra dzinēju, kas ir pieejami dažādās kubatūrās, sākot no 125cc un beidzot ar 650, ņemot vērā motocikla svaru ~(80-150kg) tas ir pilnīgi pietiekamim lai jūs nekur neiesprūstu motora jaudas nepietiekamības dēļ. Salīdzināšanai, suzuki DR400Z līdz 100 km/h ieskrienas aptuveni vienlaicīgi ar Yamaha Virago 1100. Ātruma ziņā vidējs enduro mocis attīsta ~120- 160 Km/h.

Jūs teiksiet, jums patīk ātrums, jums vajag baiku? Neiebilstu, bet vai esat mēģinājuši uz meža stigas ar enduro motociklu pārsniegt 100 km/h robežu? He he, pie 110 knapi pietiek laika, lai paskatītos spidometrā un piefiksētu ātrumu, bet vispār neiesaku nevienam šādos gadījumos pētīt spidometru. Un vēl nāk klāt līkumiņi, kas uz smilšu seguma rada patīkamu pakaļrata izslīdēšanu, atsevišķos gadījumos arī priekšējā. Un vislielākais bonuss ir pauguri un pauguriņi, uz kuriem var palēkties, vai pacelt gaisā tikai priekšējo riteni, atkarībā no vēlmēm un prasmēm. Nu tas nu tā, rakstīju pēc emocijām, kuras esmu guvis baudot enduro priekus.

Latvijā ir arī vairāki enduro motoklubi, kur braucēji apvienojas, kopīgi piedalās sacensībās, kopīgi trenējas, kā arī taisa ekskursijas pa Latvijas mežiem un pēc savas pieredzes varu droši apgalvot, ka jūs varat ļoti interesanti pavadīt saulainu svētdienu, piedaloties šādā ekskursijā. To parasti vada cilvēks, kurš ir iepazinis maršrutu. Braukšana var notikt arī pēc kartes, piemēram par mērķi izvirzot nelielu ezeru, kas atrodas meža vidū. Enduro ekskursijas gandrīz vienmēr tiek apvienotas ar piknikiem, jo cik tad ilgi brauksi, gribaas arii papļāpāt un ko ieēst. Neesmu dzirdējis, ka kāds būtu lietojis ko stiprāku sēžot pie enduro stūres.

Nestāstīšu par enduro sacensībām, jo neesmu tajās vēl piedalījies, bet ceru gan, ka šosezon nobriedīšu un pieņemšu izaicinājumu. Esmu braucis pa šādu trasi un tas nebūt nav viegli, pirmo reizi kad tiku uz šāda tipa trases, jau veicot pusi no apļa par prātīgāku uzskatīju pārtraukt braukšanu, jo nav prāta darbs censties novaldīt moci pēdējiem spēkiem, ja tev visapkārt ir koki, kuri tā vien gaida, kā salocīt tev priekšējo ratu vai salauzt dakšu, stūri utt.

Nobeigumā varētu piebilst, ka enduro ir kā paredzēts Latvijas apstākļiem, jo pagaidām pie mums vēl nav pārāk daudz ceļu, kur nebūtu bedres. Esmu redzējis baikera reakciju, pēc pārbraukšanas pāri bedrēm uz smilšaina asfalta (iemesls kāpēc nevarēja laicīgi sabremzēt). Dzirdēju daudz labu vārdu par mūsu valsti un vietējiem ceļu remontētājiem. Bet ja brauc ar enduro, un ieraugi priekšā bedres, nevajag daudz satraukties, dod tik virsū gāzi un pirms bedres mazliet parauj stūri uz augšu ar to būs pietiekami, lai bedre nesagādātu ne mazākās raizes un galvassāpes.

Nu tad uz tikšanos ielās un mežos...

Autors- Martins Ildens

<-atpakaļ

 

Hosting



Skaitītāji


Kleitas
Apavi

Top.LV

on-line.lv rating system



Top.Good.lv - Good Rating system












Lapas augša
SINdrome, 2001 | Rakstiet mums !