|
Armija pāriet uz dīzeli
KLR650 bāzes modeļa izveide izmaksāja £250,000
7. maijs, 2001
Tony Hoare
Armija izlietojusi ceturtdaļmiljona mārciņu, lai radītu motociklu, kas strādā uz dīzeļdzinēja bāzes, izmanto 1 galonu
(apm. 3 l) degvielas uz 120 jūdzēm ( apm. 192 km), ar jaudu 24 ZS.
Par bāzes modeli ņemtais Kawasaki KLR650, 580 cm3 militārais kaujas motocikls tika izveidots Britu Armijas koledžā Šrivenhamā, Viltšīrā (Shrivenham, Wiltshire).
Tāds ir astoņu darba gadu rezultāts, lai realizētu militāristu vēlmi, kas ietvēra sevī ideju par to, ka visām mašīnām ir jādarbojas vai nu ar dīzeļdegvielu, vai ar aviodegvielu...
Dzinējs, kas tika izveidots Kalifornijas firmā "Hays Diversified Technologies", ievietojas tieši KLR650 karkasā.
Tajā tiek izmantotas dažas detaļas no oriģinālā Kawasaki: tik daudz, cik transmisiju un ģeneratoru. Tam ir pilnīgi jauns kloķa apvalks, kloķvārpsta un cilindra galva.
Tas spēj sasniegt 85 (apm. 136 km/h) jūdzes stundā lielu ātrumu. Pilna bāka dod motociklam iespēju pieveikt 600
jūdžu (960 km) lielu attālumu.
Prof. Stjuarts MakGigans, kas vadīja Karaliskās Militārijas Zinātniskās Koledžas projektu, teica: "tie, kas testēja motociklu, saka, ka tas ir lielisks, lai pieveiktu dažādas bedres un grāvjus, gadījumā, ja jānobrauc no ceļa."
ASV jūras kājniekiem vēlējās, lai šim modelim būtu degvielas bāka 400
(apm. 640 km) jūdzēm, līdz ar to, tā tiks samazināta, lai apmierinātu šādu vēlmi.
Mašīna tiks izmantota izlūkošanas, desanta un vispārīgām militārās policijas vajadzībām.
ASV jūras kājnieki vēlas aizstāt ar šīm mašīnām patreizējos 350 cm3 Harley-Davidson'us,
ko tie izmanto pašlaik.
Britu Aizsardzības ministrija domā uzsākt izmēģinājumus vēl šajā gadā, lai nomainītu jau ilglaicīgi izmantotos Armstrong MT500 motociklus.
|
|