S U P E R B I K ES U P E R B I K E
S U P E R B I K ES U P E R B I K E
Var noderēt ?
Droša braukšana
Mehāniķa padomi
Pasaules raibumi

Reâla manta !
Motoskolas & instruktori
Serviss

Atpûtai...
MOTOLISTE
Screensavers
Joki
Bildes
3D mototrases
Video
Motoklubi
Motoskaņas
Pasākumu kalendārs
 Motoskolas un instruktori 

Billy Bartels pieredze

Ja kāds Tev jautātu, kas ir vissvarīgākais, braucot ar sporta motociklu, ko Tu atbildētu? Tu droši vien teiktu, ka tā ir prasme izbraukt līkumus un pagriezienus. Tas, cik labi Tu to proti izdarīt, liecina par Tavu motocikla vadīšana prasmi kopumā. Neatkarīgi no tā, pa kādu ceļu Tu brauc, Tev noteikti nāksies pārbaudīt savas spējas kādā līkumā.

Kas ir Lean Bike
Pirms dažiem gadiem kāds Kalifornijas superbaiku skolas instruktors sakarā ar to, ka daudziem studentiem treniņos bija problēmas ar motocikla sasvēršanu līkumos, izmēģināja jaunu praktiskās braukšanas treniņu metodi – sporta motociklam tika piemontēti īpaši balsti, tādejādi tika radīts tā saucamais “Lean Bike” (slīpmocis).

Faktiski, “Lean Bike” ir 1997.gada modelis ZX-6R, kas aprīkots ar balstiem, kas treniņu laikā veic papildus riteņu funkcijas (līdzīgi kā divriteņiem, ar kuriem mācās braukt mazi bērneļi). Balsta ierīce sastāv no metāla rāmja, kaučuka riteņiem un pneimatisko motocikla sasveres regulēšanas sistēmu jeb amortizatoriem. Lai noregulētu motocikla sasvēršanās leņķi, jānospiež skaņas signāla poga.

Kā gāja treniņos
Lean Baiku mēs izmēģinājām vienā no ātrumtrasēm. Vispirms instruktors vairākkārtīgi mēģināja izdarīt “augstos kritienus” (highside). Taču uz Lean Baika no tā nekas nesanāk. Drīzāk ir jāuzmanās ar “zemajiem kritieniem” (lowside). Uzkāpjot uz motocikla, bija sajūta, ka tas vispār nav vadāms. Likās, ka tam abās pusēs būtu pa blakusvāģim. Līdz ko tika nospiesta skaņas signāla poga, moci varēja sasvērt, pateicoties amortizācijas sistēmai. Būtībā šis ir lielākais klupšanas akmens daudziem studentiem. Parasti baidās, ka atbalsta sistēma nenoturēs motociklu, līdz ar to baidās moci sasvērt. Taču tiem, kas tiek šai problēmai pāri, lietas “aiziet”. Pie tam, līdzko tu apjaut, ka balstu sistēma tevi tiešām noturēs, uz motocikla ir iespējams izmēģināt dažādas braukšanas pozas. Ja parastais mocis šādu eksperimentu gadījumā apgāzīsies, tad “Lean Baiks – ne. Tā nu es eksperimentēdams vairākas minūtes, cīnoties ar reiboni, izbraukājos pa apli.

Nākamais piegājiens – mocim tika uzlikts t.s. rev-limiters (regulē motora apgriezienu skaitu minūtē). Tādā veidā Lean Baiks tika pārtaisīts par Slide Baiku (slīdmoci).


Pilna sasvere (var redzēt, ka viens
balsts paceļas gaisā)

Pirmo reizi uzkāpjot uz šādi pārtaisīta motocikla, es izdarīju to, ko Slide Baiks māca nedarīt: strauji uzdevu gāzi. Momentā uzgāzos uz vējstikla, bet neaizlidoju pa gaisu, kā tas būtu noticis, ja nebūtu bijuši balsti. Pēc pāris šādām neveiksmīgām reizēm vaicāju instruktoram, ko tad īsti darīt ar aizmugurējo riteni. Man tika paskaidrots lūk kas: ir jāgāzē nevis strauji, bet vienmērīgi un jāļauj mocim izkustēties no vietas. Šī problēma pastāvot arī tad, ja mocis ir aprīkots ar sacīkšu riepām. Galu galā man beidzot izdevās pāris reizes izkustināt moci normāli.

Ko no tā mācīties
Secinājums viens: Slide Baiks tiešām ir laba lieta, ar kuru mācīties braukt. Protams, pastāv jau arī citas metodes, piemēram, vecā labā metode: spolēšana uz ielām. Taču šī metode var sanākt pārāk dārga un (remonta izmaksas) un sāpīga (izmaksas par medicīniskajiem pakalpojumiem). Slide Baiks ir daudz lētāks un nesāpīgāks. Ja Tu būtu es, un Tu vislabprātāk izvēlētos turēt savu naudu bankā un visas savas ķermeņa daļas kopā, es ieteiktu Slide Baiku.

Tulkoja: JUNONA

<-atpakaļ

 

Hosting



Skaitītāji


Kleitas
Apavi

Top.LV

on-line.lv rating system



Top.Good.lv - Good Rating system












Lapas augša
SINdrome, 2001 | Rakstiet mums !