S U P E R B I K ES U P E R B I K E
S U P E R B I K ES U P E R B I K E
Var noderēt ?
Droša braukšana
Mehāniķa padomi
Pasaules raibumi

Reâla manta !
Motoskolas & instruktori
Serviss

Atpûtai...
MOTOLISTE
Screensavers
Joki
Bildes
3D mototrases
Video
Motoklubi
Motoskaņas
Pasākumu kalendārs
 Mehāniķa padomi 
Anti-bloķēšanas bremžu sistēma (ABS)

James R. Davis

Sāksim ar to, ka vispārējais stereotips par to, ka ar ABS aprīkotiem transporta līdzekļi var apstāties ātrāk nekā pārējie, daļēji ir nepareizs. ABS galvenā funkcija ir neļaut vadītājam zaudēt kontroli pār savu braucamo, nevis ar kādu mistisku burvību likt tam apstāties briesmu situācijā.

Iemesls tam, ka ABS nav tomēr pietiekami efektīva tehnoloģija, ir tas, ka bremzējot uz sausām virsmām, izvairīties no riteņu bloķēšanās var pietiekami viegli. Tā ka es domāju, ka atradīsies tādi, kas mēģinās apgalvot to, ka ABS ir krietni labāks uz slideniem ceļiem nekā vienkārši braucot bez tā.

Diemžēl arī tas nav īsti patiesi, jo daži pētījumi pierāda, ka labāka apstāšanās bremzējot ir uz slapjām virsmām ( vieglajām un smagajām automašīnām ), braucot pa kurām vadītājiem ir krietni lielāka iespēja nobloķēt riteņus bremzējot. Daži citi nopietni pētījumi pilnīgi pārliecinoši parāda, ka bremzēšanas ceļš palielinās ar ABS sistēmām salīdzinājuma ar ne-ABS sistēmām, ja braukšana rit pa sīku oļu granti vai ar sniegu klātu ceļa virsmu. ( Tādēļ, ka grantij un sniegam ir tendence radīt mazus “uzbērumus” riteņa priekšā, ja tas ir nobloķējies, tajā pašā laikā ripojošs ritenis tam pārripo pāri un tā priekšā veidojas mazāks “uzbērums”. )

Kontroles saglabāšana pār pārvietošanās līdzekli ir pati par sevi ļoti laba lieta, vai ne? Tas it kā būtu pietiekami labs iemesls, lai visus transporta līdzekļus aprīkotu ar ABS?!

Nē, tā tomēr nav.

1996. gada februārī Nacionālā Ceļu Satiksmes Drošības Administrācija paziņoja par rīkojumu, kas paredz atcelt federālās drošības vajadzību aprīkot visus jaunos auto ar ABS sistēmām.

Šāds paziņojums radās tādēļ, ka pētījumi pierādīja, ka satiksmes negadījumu skaits nesamazinās, ņemot vērā to, ka palielinās to automašīnu skaits, kas tiek aprīkoti ar ABS. UN arī TĀDĒĻ, ka bija vērojams 40% pieaugums to automašīnu skaitam, kas bija aprīkotas ar ABS un vienkārši noskrējušas no ceļa. ( Izskatās, ka iespējas nokļūt avārijā vai noskriet no ceļa, turpinot braukt izmantojot ABS, ir krietni lielākas, nekā vienkārši nobloķējot riteņus un slīdot potenciālā negadījuma virzienā. )

Es domāju, ka ABS atstāj pozitīvu iespaidu uz mašīnas vai smagā treilera vadību pēkšņas bremzēšanas vajadzībā, tomēr no tās nav nekādas vajadzības motociklam. Bremzēšanas ceļu tā iespaido visai maz. ABS galvenā doma ir palīdzēt noturēt vadību, ja gadījumā ritenis skrien pa ceļa virsmu, uz kuras vietām ir ledus. Mašīna var trāpīt ar vienu riteni pa šādu vietu, uz kuras ir ledus, vai ar vienas puses riteņiem un tādējādi zaudēt saķeri ar ceļa virsmu. Braucot ar motociklu, jebkurā gadījumā abi riteņi trāpīs uz ceļa slidenā posma. Un slīdēšana jebkurā gadījumā ir slīdēšana.

No otras puses, ja jūsu motocikls ir aprīkots ar ABS, jums nav jābūt tik prasmīgam braucējam lietojot jūsu bremzes, un, ja ir vēlēšanās izbēgt no priekšējā vai aizmugurējā riteņa bloķēšanas. ( Es domāju, ka vislabākā stratēģija ir savu bremžu izmantošanas prasmju uzlabošana, cik vien iespējams vairāk. )

Vēl viena lieta, būtu domāt par ABS kā par apdrošināšanas veidu. Es, piemēram, esmu uzlicis briežu atbaidāmās svilpītes uz sava motocikla, lai gan domāju, ka tām nav nekādas jēgas. Ja cena tomēr nav nozīmīgs faktors, un pat, ja neesat pārliecināts par ABS darbības jēgu, tad tomēr ir vērts ieguldīt naudu šādā ekipējumā.

Nepārprotami ir skaidrs, ka šīs ir tikai manas domas. Es nevēlos uz jums atstāt jebkādu iespaidu, kas būtu pret ABS lietošanu. Es labāk pieļauju iespēju, ka jūs izlemtu lietot ABS, balstoties uz informāciju par to un izdarot pieļāvumus, kas ir tuvāki reālai dzīvei.

<-atpakaļ

 

Hosting



Skaitītāji


Kleitas
Apavi

Top.LV

on-line.lv rating system



Top.Good.lv - Good Rating system












Lapas augša
SINdrome, 2001 | Rakstiet mums !