|  | Anti-bloķēšanas bremžu
            sistēma (ABS) James R. Davis Sāksim ar to, ka vispārējais stereotips par to, ka ar ABS aprīkotiem
            transporta līdzekļi var apstāties ātrāk nekā pārējie, daļēji
            ir nepareizs. ABS galvenā funkcija ir neļaut vadītājam zaudēt
            kontroli pār savu braucamo, nevis ar kādu mistisku burvību likt
            tam apstāties briesmu situācijā. Iemesls tam, ka ABS nav tomēr pietiekami efektīva tehnoloģija,
            ir tas, ka bremzējot uz sausām virsmām, izvairīties no riteņu
            bloķēšanās var pietiekami viegli. Tā ka es domāju, ka atradīsies
            tādi, kas mēģinās apgalvot to, ka ABS ir krietni labāks uz
            slideniem ceļiem nekā vienkārši braucot bez tā. Diemžēl arī tas nav īsti patiesi, jo daži pētījumi pierāda,
            ka labāka apstāšanās bremzējot ir uz slapjām virsmām (
            vieglajām un smagajām automašīnām ), braucot pa kurām vadītājiem
            ir krietni lielāka iespēja nobloķēt riteņus bremzējot. Daži
            citi nopietni pētījumi pilnīgi pārliecinoši parāda, ka bremzēšanas
            ceļš palielinās ar ABS sistēmām salīdzinājuma ar ne-ABS sistēmām,
            ja braukšana rit pa sīku oļu granti vai ar sniegu klātu ceļa
            virsmu. ( Tādēļ, ka grantij un sniegam ir tendence radīt mazus
            uzbērumus riteņa priekšā, ja tas ir nobloķējies, tajā
            pašā laikā ripojošs ritenis tam pārripo pāri un tā priekšā
            veidojas mazāks uzbērums. ) Kontroles saglabāšana pār pārvietošanās līdzekli ir pati
            par sevi ļoti laba lieta, vai ne? Tas it kā būtu pietiekami labs
            iemesls, lai visus transporta līdzekļus aprīkotu ar ABS?! Nē, tā tomēr nav. 1996. gada februārī Nacionālā Ceļu Satiksmes Drošības
            Administrācija paziņoja par rīkojumu, kas paredz atcelt federālās
            drošības vajadzību aprīkot visus jaunos auto ar ABS sistēmām. Šāds paziņojums radās tādēļ, ka pētījumi pierādīja, ka
            satiksmes negadījumu skaits nesamazinās, ņemot vērā to, ka
            palielinās to automašīnu skaits, kas tiek aprīkoti ar ABS. UN arī
            TĀDĒĻ, ka bija vērojams 40% pieaugums to automašīnu skaitam,
            kas bija aprīkotas ar ABS un vienkārši noskrējušas no ceļa. (
            Izskatās, ka iespējas nokļūt avārijā vai noskriet no ceļa,
            turpinot braukt izmantojot ABS, ir krietni lielākas, nekā vienkārši
            nobloķējot riteņus un slīdot potenciālā negadījuma virzienā.
            ) Es domāju, ka ABS atstāj pozitīvu iespaidu uz mašīnas vai
            smagā treilera vadību pēkšņas bremzēšanas vajadzībā, tomēr
            no tās nav nekādas vajadzības motociklam. Bremzēšanas ceļu tā
            iespaido visai maz. ABS galvenā doma ir palīdzēt noturēt vadību,
            ja gadījumā ritenis skrien pa ceļa virsmu, uz kuras vietām ir
            ledus. Mašīna var trāpīt ar vienu riteni pa šādu vietu, uz
            kuras ir ledus, vai ar vienas puses riteņiem un tādējādi zaudēt
            saķeri ar ceļa virsmu. Braucot ar motociklu, jebkurā gadījumā
            abi riteņi trāpīs uz ceļa slidenā posma. Un slīdēšana jebkurā
            gadījumā ir slīdēšana. No otras puses, ja jūsu motocikls ir aprīkots ar ABS, jums nav
            jābūt tik prasmīgam braucējam lietojot jūsu bremzes, un, ja ir
            vēlēšanās izbēgt no priekšējā vai aizmugurējā riteņa bloķēšanas.
            ( Es domāju, ka vislabākā stratēģija ir savu bremžu izmantošanas
            prasmju uzlabošana, cik vien iespējams vairāk. ) Vēl viena lieta, būtu domāt par ABS kā par apdrošināšanas
            veidu. Es, piemēram, esmu uzlicis briežu atbaidāmās svilpītes
            uz sava motocikla, lai gan domāju, ka tām nav nekādas jēgas. Ja
            cena tomēr nav nozīmīgs faktors, un pat, ja neesat pārliecināts
            par ABS darbības jēgu, tad tomēr ir vērts ieguldīt naudu šādā
            ekipējumā. Nepārprotami ir skaidrs, ka šīs ir tikai manas domas. Es nevēlos
            uz jums atstāt jebkādu iespaidu, kas būtu pret ABS lietošanu. Es
            labāk pieļauju iespēju, ka jūs izlemtu lietot ABS, balstoties uz
            informāciju par to un izdarot pieļāvumus, kas ir tuvāki reālai
            dzīvei.
           |  |