S U P E R B I K ES U P E R B I K E
S U P E R B I K ES U P E R B I K E
Var noderēt ?
Droša braukšana
Mehāniķa padomi
Pasaules raibumi

Reâla manta !
Motoskolas & instruktori
Serviss

Atpûtai...
MOTOLISTE
Screensavers
Joki
Bildes
3D mototrases
Video
Motoklubi
Motoskaņas
Pasākumu kalendārs
 Mehāniķa padomi 
Uz ko ir jāvērš uzmanība pērkot "Second hand" motociklu

Spider

Protams, labāk paprasīt konsultāciju kādam speciālistam šajā jomā, taču kur lai viņu atrod? Lūk daži padomi, ko un kā vajadzētu pārbaudīt motociklā pirms to pirkt.

MOTORS. Pirms apskatīt motoru, uzsildiet to līdz darba temperatūrai un pārliecinieties vai strādā piespiedu dzesēšanas ventilators. Visi motori rada troksni. Dažs labs gaisa dzeses motors strādā tā, ka liekas ar to kaut kas notiks. Ja troksnis ir vienmērīgs un uz vispārējā trokšņu fona neizdalās nekādas īpašas skaņas, tad viss ir kārtībā. Ūdens dzeses motori trokšņo nedaudz mazāk. Taču sitieniem no motora gan nevajadzētu nākt. Izņēmumu sastāda trokšņi, kurus rada nenoregulētie vārsti cilindru galvās - vienkārša regulēšanas procedūra šos trokšņus novērsīs.

Ar gaišas krāsas kociņu vai kādu citu piemērotu priekšmetu (tikai ne ar pirkstu!) pārbaudiet tosola tīrību. Tam jābūt caurspīdīgam, bez rūsas klātbūtnes. Rūpīgi apskatiet motora sānu vākus (ja motocikls ir avarējis uz tiem paliks atzīmes) un karteri - pārbaudiet vai kādās motora savienojuma vietās netek eļļa. Ja gadījumā pārdevējs motoru ir rūpīgi nomazgājis un eļļas noplūdi nav iespējams konstatēt ar vizuālas apskates palīdzību, uzdodiet motoram maksimālos apgriezienus un kādu laiku ļaujiet tam šādā režīmā pastrādāt (nevajag uztraukties, ”japāņiem” sarkanā zona uz tahometra ir ”priekš kaķiem”, ja motoram nav nekādu iekšēju defektu nekas slikts tam nevar notikt). Ja motors ir ”beigts” tad vai nu tam kaut kas atgadīsies (eļļas noplūde, trokšņi, salūzīs galu galā ;) ), vai arī Jūs varēsiet braukt ar savu jaunieguvumu vēl ilgi un ātri. Kustībā pārbaudiet ātrumkārbas precizitāti. Pie viena varat pārbaudīt karburatoru darbību - vajag tikai pamēģināt strauji paātrināties ar augstāko pārnesumu no zemākajiem motora apgriezieniem. Nelīdzena motora darbība norāda uz to, ka karburatorus būs nepieciešams tīrīt vai regulēt. Par karburatoru tīrību var pārliecināties izskrūvējot degvielas noliešanas skrūvi. Šīs operācijas veikšanai Jums būs jāapbruņojas ar garu skrūvgriezi, gaišas krāsas drāniņu un nedaudz pacietības.

RĀMIS. Braucot ar motociklu, pārliecinieties par to vai motociklu ”nevelk” sāņus. Ja motociklam viss izņemot rāmi ir ļoti labā stāvoklī un ja pats rāmis ir pagatavots no caurulēm, neliels finansu ieguldījums un pāris dienu darba šo “netikumu” bez problēmām novērsīs. Daudz sarežģītāk, ja rāmis ir no alumīnija, ar tādiem parasti tiek komplektēti mūsdienu “sportiņi”. No šādas “dāvanas” labāk atteikties uzreiz.

Pievērsiet uzmanību stūres mezgla savienojumam ar rāmi. Plaisu klātbūtnei ir jābūt pilnīgi izslēgtai.

Iespējams, ka stūres mezgla gultņi ir pateikuši ardievas, taču par to ir ļoti viegli pārliecināties izkarot motocikla priekšējo daļu tā lai ritenis neskarās pie zemes. Tad nostājaties ar seju pret motocikla radiatoru, paņemiet abām rokām priekšējo dakšu un mēģiniet to pakustināt uz priekšu - atpakaļ. Ja Jums tas kaut vai nedaudz ir izdevies, gultņi ar steigu būs jāmaina. Kad motors būs atdzisis (ja kāds vēlas, var pamēģināt arī tad, ja tas ir karsts ;)) ), paņemiet nelielu, seklu trauciņu, izskrūvējiet eļļas noliešanas skrūvi un nolejiet nedaudz eļļas. Rūpīgi izpētiet tās saturu: 1. eļļa nedrīkst būt ”uzkulta”, tas nozīmē ka motorā ir nokļuvis ūdens; 2. ja esat konstatējis eļļā vai pie eļļas noliešanas skrūves pielipušas metāla skaidiņas (pat arī tad, ja tās ir ļoti mikroskopiskas un Jūs domājat ka neko ļaunu tās nodarīt nevar!!!!!) pagriezieties un ejiet prom, šis motocikls nav Jūsu.

PRIEKŠĒJĀ DAKŠA. Nedaudz tek eļļa no sprostgredzeniem un putekļu gumijām? Tā nav liela bēda, nomainīt šīs detaļas nav grūti un pārāk dārgi tās nemaksā. Tomēr pievērsiet uzmanību virzošo cauruļu vizuālajam stāvoklim - uztverošo cauruļu gaitas diapazonā tām ir jābūt ideāli gludām. Ja tā tas nav, tad jaunas priekšējās dakšas iegāde krietni patukšos jūsu maka saturu.

AIZMUGURĒJIE AMORTIZATORI (-RS). Uz piekares nedrīkst būt eļļas noplūdes pēdu. Uz amortizatora štoka nedrīkst būt rūsa, amortizatora remonts ir dārga un sarežģīta nodarbe. Ja neesat saskāries ar amortizatoru remontu, labāk klāt neķerieties bet uzticiet to speciālistam. Jauna amortizatora cena svārstās no 450$ līdz 700$.

AIZMUGURĒJĀ PIEKARE. Novietojiet motociklu uz centrālā balsta (ja tāds ir), tā lai aizmugurējais ritenis neskartos pie zemes, paņemiet motociklu aiz piekares un mēģiniet to paraustīt uz vienu vai otru pusi. Nav pieļaujamas nekādas tās horizontālās svārstības. Jauni gultņi jums izmaksās ap 400$-600$. Ar šīs pašas metodes palīdzību var pārbaudīt priekšējā un aizmugurējā riteņa gultņu veselumu. Labi ka Jūsu noskatītajam motociklam ir kardāna pievads. Tas neprasa nekādu īpašu pārbaudi vai kopšanu izņemot savlaicīgu eļļas nomaiņu. Vienīgi neaizmirstiet pārbaudīt metāla skaidiņu klātbūtni šajā necilajā mezglā. Savukārt, ja motociklam ir ķēdes pievads, Jums nāksies izvērtēt tās nodiluma pakāpi (jauna maksā 80$-150$). Aplūkojiet, cik pozīciju ir palicis tās sprieguma regulētājam. Pievadzvaigznītes arī nolietojas, bieži vien kopā ar ķēdi. Jaunas var maksāt no 15$-70$.

RITEŅIEM, sevišķi lietajiem, ir jāpiegriež ne mazāka vērība, kā pārējām motocikla daļām. To svārstības un atzīmes no bedrēm ir diezgan sarežģīti novērst. Bieži vien tiek kultivēts maldīgs priekšstats par tādu motocikla ļoti svarīgu sastāvdaļu, kā RIEPAS. Dažreiz pircējs domā tā, ja jau riepai ir labs protektors, tad viss ir kārtībā. Tas ir ļoti maldīgs priekšstats, kas var novest pie bēdīgām sekām uz ceļa. Var gadīties ka riepa ir vienkārši veca! Tieši tā veca, jūs esat pareizi izlasījuši. Varbūt vizuāli tā izskatās vienkārši nevainojami (ak, šī mūsdienu ķīmija un pārdevēju centība ;)), taču izlaiduma gads var vēstīt ko citu. Rūpīgi apskatiet riepu un jūs to noteikti atradīsiet. Motociklu riepu uzbūve nedaudz atšķiras no automobīļu riepām, tā ir mīksta un gadiem ejot tā zaudē savas īpašības - sāk sliktāk ”turēt ceļu”, palielinās bremzēšanas ceļa garums u.t.t. Ja krosa motocikliem un ATV par to īpaši nevajadzētu uztraukties, tad ja jūs gatavojieties ekspluatēt savu mīluli uz asfalta, padomājiet vai ir vērts riskēt. Jaunas riepas maksā no 50$-250$.

BREMŽU DISKI. Uz to virsmas nevajadzētu būt plaisām vai dziļām vagām. Ja vagas nav pārāk dziļas tās var noslīpēt, taču ja vagas ir ļoti dziļas - jauna bremžu diska iegāde ir neizbēgama. Nebūs slikti ja jūs painteresēsieties par bremžu kluču stāvokli (25$-40$ par pāri).

Apzināti nekas netiek minēts par motocikla noskrējienu. Lai arī cik jocīgi tas neliktos, pagaidām, pie mums spidometru stāvokli nav pieņemts mainīt. Un atcerieties - ka galvenais motociklā nav ne izlaiduma gads, ne noskrējiens, bet vispārējais stāvoklis. Cerams, ka tagad jūs to spēsiet noteikt!

Spider

<-atpakaļ

 

Hosting



Skaitītāji


Kleitas
Apavi

Top.LV

on-line.lv rating system



Top.Good.lv - Good Rating system












Lapas augša
SINdrome, 2001 | Rakstiet mums !