S U P E R B I K ES U P E R B I K E
S U P E R B I K ES U P E R B I K E
Var noderēt ?
Droša braukšana
Mehāniķa padomi
Pasaules raibumi

Reâla manta !
Motoskolas & instruktori
Serviss

Atpûtai...
MOTOLISTE
Screensavers
Joki
Bildes
3D mototrases
Video
Motoklubi
Motoskaņas
Pasākumu kalendārs
  Mehāniķa padomi 
Suzuki VS1400GLP Intruder un tā īpatnības

Suzuki VS1400GLP Intruder.

1360cm3, 72 Zs (4 ātrumu versijai) un 63 Zs (5 ātrumu versijai) Cenu diapazons – no 3800 USD par pirmo izlaidumu gadu motocikliem līdz 5500 USD un vairāk par jaunāka gadu gājuma motocikliem.

Šī motocikla, kas tiek ražots bez maz jau 17 gadu, stilīgais izskats un tehniskais raksturojums, liek daudzu paaudžu baikeriem lūkoties uz tā nepilnībām caur pirkstiem. Kaut arī jāatzīst, ka šim motociklam, salīdzinot ar priekšrocībām, to nemaz nav tik daudz. Galvenā īpatnība šim motociklam, ir tā uzvedība pagriezienos. Atliek tikai mazliet vairāk pagriezt stūri, kā motocikls “nolūzt” pagrieziena virzienā. Ja jaunu motociklistu šī īpašība šokēs, tad pieredzējušam baikeram tā izraisīs saprotošu smīnu, kā nekā raksturs šim motociklam ir. Objektivitātes labad, jāpiezīmē, ka “lūziens” izpaužas salīdzinoši nelielos ātrumos un pieredzējušam vadītājam tas ir drīzāk pluss nekā mīnuss, pirmkārt – tu pats izvēlies kā braukt, nevis motocikls tevi ved; un otrkārt – tas neļauj atslābināties un aizmirst, kādu nezvēru esi apseglojis.

Galvenā un spilgtākā šī motocikla detaļa ir tā dzinējs. Tie zirdziņi, kas ir “iestūķēti” šajā dzinējā ir tik naski, ka pieredzējušās rokās, šo masīvo motociklu var pacelt uz aizmugurējā riteņa. Pamēģiniet to izdarīt ar jebkuru citu šāda tipa motociklu!

Savukārt, ja jūs uztrauc blāvais lukturis, kas diennakts tumšajā laikā iespējams neļaus jums justies tik ļoti pārliecinātam, tad šeit vai nu nāksies ar to samierināties, vai arī iegādāties jaudīgāku starmeti. (Nu viss, laikam jau kļūstu pārāk piekasīgs)

Šī modeļa ilgdzīvošana un popularitāte pasaules tirgū ir radījusi apstākli, ka tam ir pieejams visbagātākais tūninga detaļu klāsts, kā Eiropas, tā arī amerikāņu katalogos. Ir nopērkams pilnīgi viss un pat vēl vairāk.

DZINĒJS. Šis prāvais gaisa-eļļas dzesēšanas sistēmas dzinējs pie pareizas ekspluatācijas var kalpot desmitiem gadu bez jebkādām remonta nepieciešamības pazīmēm. Un lai jūs nesatrauc apstāklis, ka šim motociklam izplūdes caurules ir ieguvušas zilu krāsu – tas ir normāli: tāds ir šī dzinēja darbības temperatūras režīms. Nebīstieties arī no tā, ka motors atdziestot skaļi “tinkšķ” – tā čukst jebkura pusotra litra gaisa dzesēšanas “krāsns” J .

Savukārt, nepārliecinoša kloķvārpstas griešanās ar startera palīdzību, visdrīzāk norāda uz iesērējušo elektrisko dekompresoru. Nebīstieties, šis defekts viegli tiek novērsts, izjaucot to un iztīrot. Ja no izpūtējiem veļās zilgani dūmi – tas nozīmē, ka varat gatavoties remontam. Diez vai ir izdilis cilindrs un gredzeni – šo detaļu resurss ir milzīgs. Acīmredzot ir “iesēdušies” virzuļa gredzeni, aizmugurējā cilindra pārkaršanas rezultātā. Miera labad jāatzīmē, ka šāds defekts ir ļoti rets.

Kardāna pievads, parasti, kalpo visu šī motocikla ekspluatācijas mūžu.

RĀMIS UN PĀRĒJIE ELEMENTI. Intruder’am, ja to nepienācīgi kopj, ir tendence rūsēt. Rūsē diski, benzīnbāka, bet vairāk par visu – pasažiera hromētā muguriņa. Gan šī apstākļa dēļ, gan arī tādēļ, ka tā neapmierinoši pilda savas tiešās funkcijas (pasažieris jūtās tā, it kā tās vispār nebūtu), daudzi VS 1400 īpašnieki vai nu demontē tās, vai arī nomaina uz kādu no daudz praktiskākām tūninga sissy bar.

Bieži sastopās arī izdeguši trokšņu slāpētāji. Pērkot tādu motociklu, galvenokārt pievērsiet uzmanību tieši korozijas daudzumam uz motocikla, tas viegli palīdzēs noteikt gan motocikla vecumu, gan bijušos ekspluatācijas režīmus.

Taču galvenā problēma slēpjas faktoru salikumā “jaudīgs motocikls- nepieredzējis braucējs”. Šī iemesla dēļ, nereti sastopās motocikli ar līku rāmi, kā ģeometriju būtu nepieciešams pārbaudīt pirkšanas brīdī. Tas ir izdarāms ļoti vienkārši: palūdziet lai kāds pabrauc ar motociklu jūsu virzienā, lai varētu pārliecināties, ka riteņi atrodas vienā plaknē.

PIEKARE. Ja nepievērst uzmanību garajam aizmugurējās piekares svārstam, tā pilnībā atbilst savam uzdevumam. Gadās arī šie motocikla elementi ir pakļauti korozijai, uzmanīgi aplūkojiet aizmugurējo amortizatoru štokus un priekšējas dakšas caurules. Ja jūs kaut kādu apstākļu dēļ neapmierina šie elementi, neiedomājams daudzums tūninga amortizatoru un atsperu spēs apmierināt pat visprasīgākā klienta vēlmes šajā jomā.

BREMZES. Tās protams nav no Honda CBR 929 RR, bet ar savu uzdevumu tiek galā apmierinoši. Suportu arhaiskā konstrukcija vismaz nepieļauj iesērēšanu. Bremžu diski ir gandrīz nenolietojami. Ja vēlaties ko labāku, katalogu rokās un tālākais jau ir atkarīgs no jūsu vēlmēm un maciņa biezuma.

DEGVIELAS PATĒRIŅŠ. Pērkot šādu motociklu, lai jūs nebiedē tā dzinēja apjoms salikumā ar 13 litru degvielas bāku. Degvielas patēriņš tam ir stipri vien mērens. Ārpus pilsētas tas ir ap 5.5 litri uz 100km, pilsētā ap 7 litri.

MODIFIKĀCIJAS. Gandrīz visus šos gadus motocikla konstrukcija ir palikusi praktiski bez izmaiņām. Vienīgā būtiskā izmaņa ir notikusi 1995. gadā, kad motocikls ieguva piecpakāpju ātrumkārbu iepriekšējās – četrpakāpju ātrumkārbas vietā. Jāatzīst ka uz motocikla maksimālo ātrumu tas neatstāja nekādu iespaidu. Uz motocikla cenu gan. Papildus minētajam jauninājumam, dzinēja jauda tika pazemināta gandrīz par 10 Zs.

Šīs modifikācijas Intruder var viegli atpazīt pēc melnā krāsā nokrāsotiem cilindiem. Šis jaunievedums atstāja ļoti interesantu iespaidu uz lietoto Intruder cenām tirgū.

Četrpakāpju, 72 Zs VS1400tie, kas tika ražoti līdz 1995. gadam pārsvarā ir dārgāki par saviem gados jaunākiem pēctečiem. Kādēļ? Par to acīmredzot ir jāspriež to esošajiem un potenciālajiem īpašniekiem! :)

Sagatavojis un iesūtījis SPIDER, pēc www.motoreviev.ru materiāliem un personīgās pieredzes.

<-atpakaļ

 

Hosting



Skaitītāji


Kleitas
Apavi

Top.LV

on-line.lv rating system



Top.Good.lv - Good Rating system












Lapas augša
SINdrome, 2001 | Rakstiet mums !