Suzuki VS1400GLP Intruder
un tā īpatnības
Suzuki VS1400GLP Intruder.
1360cm3, 72 Zs (4 ātrumu versijai) un 63 Zs
(5 ātrumu versijai) Cenu diapazons no 3800 USD par pirmo
izlaidumu gadu motocikliem līdz 5500 USD un vairāk par jaunāka
gadu gājuma motocikliem.
Šī motocikla, kas tiek ražots bez maz jau 17 gadu, stilīgais
izskats un tehniskais raksturojums, liek daudzu paaudžu baikeriem lūkoties
uz tā nepilnībām caur pirkstiem. Kaut arī jāatzīst, ka šim
motociklam, salīdzinot ar priekšrocībām, to nemaz nav tik daudz.
Galvenā īpatnība šim motociklam, ir tā uzvedība pagriezienos.
Atliek tikai mazliet vairāk pagriezt stūri, kā motocikls nolūzt
pagrieziena virzienā. Ja jaunu motociklistu šī īpašība šokēs,
tad pieredzējušam baikeram tā izraisīs saprotošu smīnu, kā
nekā raksturs šim motociklam ir. Objektivitātes labad, jāpiezīmē,
ka lūziens izpaužas salīdzinoši nelielos ātrumos un
pieredzējušam vadītājam tas ir drīzāk pluss nekā mīnuss,
pirmkārt tu pats izvēlies kā braukt, nevis motocikls tevi
ved; un otrkārt tas neļauj atslābināties un aizmirst, kādu
nezvēru esi apseglojis.
Galvenā un spilgtākā šī motocikla detaļa ir tā dzinējs.
Tie zirdziņi, kas ir iestūķēti šajā dzinējā ir tik
naski, ka pieredzējušās rokās, šo masīvo motociklu var pacelt
uz aizmugurējā riteņa. Pamēģiniet to izdarīt ar jebkuru citu
šāda tipa motociklu!
Savukārt, ja jūs uztrauc blāvais lukturis, kas diennakts tumšajā
laikā iespējams neļaus jums justies tik ļoti pārliecinātam,
tad šeit vai nu nāksies ar to samierināties, vai arī iegādāties
jaudīgāku starmeti. (Nu viss, laikam jau kļūstu pārāk piekasīgs)
Šī modeļa ilgdzīvošana un popularitāte pasaules tirgū ir
radījusi apstākli, ka tam ir pieejams visbagātākais tūninga
detaļu klāsts, kā Eiropas, tā arī amerikāņu katalogos. Ir nopērkams
pilnīgi viss un pat vēl vairāk.
DZINĒJS. Šis prāvais gaisa-eļļas dzesēšanas sistēmas dzinējs
pie pareizas ekspluatācijas var kalpot desmitiem gadu bez jebkādām
remonta nepieciešamības pazīmēm. Un lai jūs nesatrauc apstāklis,
ka šim motociklam izplūdes caurules ir ieguvušas zilu krāsu
tas ir normāli: tāds ir šī dzinēja darbības temperatūras režīms.
Nebīstieties arī no tā, ka motors atdziestot skaļi tinkšķ
tā čukst jebkura pusotra litra gaisa dzesēšanas krāsns
J .
Savukārt, nepārliecinoša kloķvārpstas griešanās ar
startera palīdzību, visdrīzāk norāda uz iesērējušo
elektrisko dekompresoru. Nebīstieties, šis defekts viegli tiek novērsts,
izjaucot to un iztīrot. Ja no izpūtējiem veļās zilgani dūmi
tas nozīmē, ka varat gatavoties remontam. Diez vai ir izdilis
cilindrs un gredzeni šo detaļu resurss ir milzīgs. Acīmredzot
ir iesēdušies virzuļa gredzeni, aizmugurējā cilindra pārkaršanas
rezultātā. Miera labad jāatzīmē, ka šāds defekts ir ļoti
rets.
Kardāna pievads, parasti, kalpo visu šī motocikla ekspluatācijas
mūžu.
RĀMIS UN PĀRĒJIE ELEMENTI. Intruderam, ja to nepienācīgi
kopj, ir tendence rūsēt. Rūsē diski, benzīnbāka, bet vairāk
par visu pasažiera hromētā muguriņa. Gan šī apstākļa dēļ,
gan arī tādēļ, ka tā neapmierinoši pilda savas tiešās
funkcijas (pasažieris jūtās tā, it kā tās vispār nebūtu),
daudzi VS 1400 īpašnieki vai nu demontē tās, vai arī nomaina uz
kādu no daudz praktiskākām tūninga sissy bar.
Bieži sastopās arī izdeguši trokšņu slāpētāji. Pērkot tādu
motociklu, galvenokārt pievērsiet uzmanību tieši korozijas
daudzumam uz motocikla, tas viegli palīdzēs noteikt gan motocikla
vecumu, gan bijušos ekspluatācijas režīmus.
Taču galvenā problēma slēpjas faktoru salikumā jaudīgs
motocikls- nepieredzējis braucējs. Šī iemesla dēļ, nereti
sastopās motocikli ar līku rāmi, kā ģeometriju būtu nepieciešams
pārbaudīt pirkšanas brīdī. Tas ir izdarāms ļoti vienkārši:
palūdziet lai kāds pabrauc ar motociklu jūsu virzienā, lai varētu
pārliecināties, ka riteņi atrodas vienā plaknē.
PIEKARE. Ja nepievērst uzmanību garajam aizmugurējās piekares
svārstam, tā pilnībā atbilst savam uzdevumam. Gadās arī šie
motocikla elementi ir pakļauti korozijai, uzmanīgi aplūkojiet
aizmugurējo amortizatoru štokus un priekšējas dakšas caurules.
Ja jūs kaut kādu apstākļu dēļ neapmierina šie elementi,
neiedomājams daudzums tūninga amortizatoru un atsperu spēs
apmierināt pat visprasīgākā klienta vēlmes šajā jomā.
BREMZES. Tās protams nav no Honda CBR 929 RR, bet ar savu
uzdevumu tiek galā apmierinoši. Suportu arhaiskā konstrukcija
vismaz nepieļauj iesērēšanu. Bremžu diski ir gandrīz
nenolietojami. Ja vēlaties ko labāku, katalogu rokās un tālākais
jau ir atkarīgs no jūsu vēlmēm un maciņa biezuma.
DEGVIELAS PATĒRIŅŠ. Pērkot šādu motociklu, lai jūs nebiedē
tā dzinēja apjoms salikumā ar 13 litru degvielas bāku. Degvielas
patēriņš tam ir stipri vien mērens. Ārpus pilsētas tas ir ap
5.5 litri uz 100km, pilsētā ap 7 litri.
MODIFIKĀCIJAS. Gandrīz visus šos gadus motocikla konstrukcija
ir palikusi praktiski bez izmaiņām. Vienīgā būtiskā izmaņa ir
notikusi 1995. gadā, kad motocikls ieguva piecpakāpju ātrumkārbu
iepriekšējās četrpakāpju ātrumkārbas vietā. Jāatzīst
ka uz motocikla maksimālo ātrumu tas neatstāja nekādu iespaidu.
Uz motocikla cenu gan. Papildus minētajam jauninājumam, dzinēja
jauda tika pazemināta gandrīz par 10 Zs.
Šīs modifikācijas Intruder var viegli atpazīt pēc melnā krāsā
nokrāsotiem cilindiem. Šis jaunievedums atstāja ļoti interesantu
iespaidu uz lietoto Intruder cenām tirgū.
Četrpakāpju, 72 Zs VS1400tie, kas tika ražoti līdz
1995. gadam pārsvarā ir dārgāki par saviem gados jaunākiem pēctečiem.
Kādēļ? Par to acīmredzot ir jāspriež to esošajiem un potenciālajiem
īpašniekiem! :)
Sagatavojis un iesūtījis SPIDER, pēc www.motoreviev.ru
materiāliem un personīgās pieredzes.
|