Glabāt nedrīkst apglabāt.
Komatu ieliksiet paši
Iekonservēji
moci uz ziemu? jautāju draugam motociklistam. Ai,
kaut kā negribas... bet velti, jo pat japāņu metāls ir pakļauts
sabrukšanai. Neceri arī uz salu: pie zemas temperatūras korozijas
process palēninās, bet nepārtraucās. Silta garāža arī nav
izeja. Kā tev patiks peļu sagrauzta elektroinstalācija?..
Obligāti kārtīgi nomazgā moci tīrība
atvieglos mezglu konservēšanu. Aizmirsti par spaini un birsti!
Tikai augstspiediena mazgājamais aparāts ir spējīgs pa tīro
izsist visus netīrumus un smiltis no visām porām. Pēc tam
liec lietā auto ķīmiju.
Krāsotās virsmas pārklāj ar speciālu sastāvu,
kas pasargā no mitruma (a kādu?-wh). Tā kā hroms un alumīnijs
arī var zaudēt spožumu un pat aprūsēt, rūpīgi notīri spīdošo
skaistumu ar sausu drānu, pēc tam apstrādā ar konservējošu smērvielu
eļļainā plēvīte, lai arī plāna, toties aizsargā droši
pavasarī tev tikai vajadzēs notīrīt eļļu un putekļus.
Gumijas
caurules un rokturus apstrādā ar siliconspray
tas aizsargās gumiju no novecošanas, ko izraisa temperatūras
svārstības, un saglabās izskatu. Ādas sēdekļus un somas apstrādā
ar līdzekļiem auto sēdekļu kopšanai šo līdzekli atrast
nebūs problēmu. Ar to āda ne tikai neizkaltīs, bet arī atgrūdīs
lieko mitrumu, un nākošajā sezonā spīdēs kā jauna.
Normalizē spiedienu riepās. Obligāti uzliec
moci uz centrālās kājas vai izmanto speciālus balstus. Tas palīdzēs
saglabāt riepas.
Noteikti nomaini eļļu atrabotka tikai
stimulē korozijas procesus. Visa nelaime ir tajā apstāklī, ka eļļas
sastāvā esošās smagās frakcijas nosēžas kartera apakšā.
Ziemojot ar atrabotku var iegūt kapitāli aizdambētus eļļas
kanālus.
Porolona vai tekstila gaisa filtru noskalo ar
mazgāšanas šķidrumu un piesūcini ar speciālu eļļu. Sausais
filtrs raizes nesagādā ar to nekas nav jādara.
Pavasarī var rasties nepatīkams pārsteigums
ja aizsērējusi barošanas sistēma. Un tai aizrīties ar
atkritumiem ir nieks. Tāpēc, ka, pirmkārt, korodē metāla benzīnbākas
iekšējā virsma uz rūsas audzēm dažkārt ir briesmīgi
paskatīties. Otrkārt benzīns ir ķīmiski nestabils un ar
laiku sadalās: vieglākās frakcijas iztvaiko, bet mazutveidīgi mēsli
nosēžas un aizsit filtrējošos sietiņus un uz karburatoriem ejošās
caurulītes.
Glābšanas riņķis ir ja bāka ir tīra,
piepildi to ar svaigu :) benzīnu, pievieno speciālu degvielu
stabilizējošu piedevu un tā nesadalīsies frakcijās..
Neaizmirsti izlasīt instrukciju uz stabilizatora iepakojuma: līdzekļa
tilpums parasti ir aprēķināts uz automašīnas, nevis moča bāku.
Ja neievērosi rekomendēto dozēšanu gaidi nepatīkamus rezultātus.
Ja bāka ir rūsējusi un tās dibenā skalojas
bieza, tumša zupa, tad ir sūdi. Izmazgā bāku, iekšu apstrādā
ar rūsas pārveidotāju, tad paņem kādus 200g motoreļļas un ar
to izskalo bāku. Kad visas iekšas ir iesmērētas, ļauj eļļai
notecēt.
Neaizmirsti
izliet nosēdumus no karburatora. Jaukt nevajag pludiņkameru
apakšējā daļā jābūt noliešanas skrūvei, atskrūvē un
nosēdumi iztecēs. Baikam ar ūdens dzesi, īpaši solīdā vecumā,
radiatorā ielej svaigu antifrīzu. Ņem vērā ka krievu dzira ar
nosaukumu TOSOL var nokaut sūkni.
Aizbāz izpūtēja caurumus tas neļaus
mitrajam gaisam nokļūt uz cilindru sieniņām. Parūpējies arī
par pašiem cilindriem: ielej 50g eļļas zem katras sveces, tad pāris
reizes apgriez kloķeni.
Ko vēl? Ak jā, akumulators. Uzlādi un pārbaudi
elektrolīta blīvumu.
Slinkums ņemties? Bet bēres pārdzīvot taču
ir sarežģītāk un sāpīgāk.
Orģinālteksts no MOTO
11.2001, autors: Vladimir Bezrukov.
Iesūtīja un tulkoja: whitehead
|