S U P E R B I K ES U P E R B I K E
S U P E R B I K ES U P E R B I K E
Var noderēt ?
Droša braukšana
Mehāniķa padomi
Pasaules raibumi

Reâla manta !
Motoskolas & instruktori
Serviss

Atpûtai...
MOTOLISTE
Screensavers
Joki
Bildes
3D mototrases
Video
Motoklubi
Motoskaņas
Pasākumu kalendārs
  Mehāniķa padomi 
Glabāt nedrīkst apglabāt.
Komatu ieliksiet paši

“Iekonservēji moci uz ziemu?” – jautāju draugam – motociklistam. – “Ai, kaut kā negribas”... bet velti, jo pat japāņu metāls ir pakļauts sabrukšanai. Neceri arī uz salu: pie zemas temperatūras korozijas process palēninās, bet nepārtraucās. Silta garāža arī nav izeja. Kā tev patiks peļu sagrauzta elektroinstalācija?..

Obligāti kārtīgi nomazgā moci – tīrība atvieglos mezglu konservēšanu. Aizmirsti par spaini un birsti! Tikai augstspiediena mazgājamais aparāts ir spējīgs pa tīro izsist visus netīrumus un smiltis no visām ‘porām’. Pēc tam liec lietā auto ķīmiju.

Krāsotās virsmas pārklāj ar speciālu sastāvu, kas pasargā no mitruma (a kādu?-wh). Tā kā hroms un alumīnijs arī var zaudēt spožumu un pat aprūsēt, rūpīgi notīri spīdošo skaistumu ar sausu drānu, pēc tam apstrādā ar konservējošu smērvielu – eļļainā plēvīte, lai arī plāna, toties aizsargā droši – pavasarī tev tikai vajadzēs notīrīt eļļu un putekļus.

Gumijas caurules un rokturus apstrādā ar silicon–spray – tas aizsargās gumiju no novecošanas, ko izraisa temperatūras svārstības, un saglabās izskatu. Ādas sēdekļus un somas apstrādā ar līdzekļiem auto sēdekļu kopšanai – šo līdzekli atrast nebūs problēmu. Ar to āda ne tikai neizkaltīs, bet arī atgrūdīs lieko mitrumu, un nākošajā sezonā spīdēs kā jauna.

Normalizē spiedienu riepās. Obligāti uzliec moci uz centrālās kājas vai izmanto speciālus balstus. Tas palīdzēs saglabāt riepas.

Noteikti nomaini eļļu – ‘atrabotka’ tikai stimulē korozijas procesus. Visa nelaime ir tajā apstāklī, ka eļļas sastāvā esošās smagās frakcijas nosēžas kartera apakšā. Ziemojot ar ‘atrabotku’ var iegūt kapitāli aizdambētus eļļas kanālus.

Porolona vai tekstila gaisa filtru noskalo ar mazgāšanas šķidrumu un piesūcini ar speciālu eļļu. Sausais filtrs raizes nesagādā – ar to nekas nav jādara.

Pavasarī var rasties nepatīkams pārsteigums – ja aizsērējusi barošanas sistēma. Un tai ‘aizrīties’ ar atkritumiem ir nieks. Tāpēc, ka, pirmkārt, korodē metāla benzīnbākas iekšējā virsma – uz rūsas audzēm dažkārt ir briesmīgi paskatīties. Otrkārt – benzīns ir ķīmiski nestabils un ar laiku sadalās: vieglākās frakcijas iztvaiko, bet mazutveidīgi mēsli nosēžas un aizsit filtrējošos sietiņus un uz karburatoriem ejošās caurulītes.

Glābšanas riņķis ir – ja bāka ir tīra, piepildi to ar svaigu :) benzīnu, pievieno speciālu degvielu stabilizējošu piedevu – un tā nesadalīsies frakcijās.. Neaizmirsti izlasīt instrukciju uz stabilizatora iepakojuma: līdzekļa tilpums parasti ir aprēķināts uz automašīnas, nevis moča bāku. Ja neievērosi rekomendēto dozēšanu – gaidi nepatīkamus rezultātus.

Ja bāka ir rūsējusi un tās dibenā skalojas bieza, tumša zupa, tad ir sūdi. Izmazgā bāku, iekšu apstrādā ar rūsas pārveidotāju, tad paņem kādus 200g motoreļļas un ar to izskalo bāku. Kad visas ‘iekšas’ ir iesmērētas, ļauj eļļai notecēt.

Neaizmirsti izliet nosēdumus no karburatora. Jaukt nevajag – pludiņkameru apakšējā daļā jābūt noliešanas skrūvei, atskrūvē – un nosēdumi iztecēs. Baikam ar ūdens dzesi, īpaši solīdā vecumā, radiatorā ielej svaigu antifrīzu. Ņem vērā ka krievu dzira ar nosaukumu ‘TOSOL’ var nokaut sūkni.

Aizbāz izpūtēja caurumus – tas neļaus mitrajam gaisam nokļūt uz cilindru sieniņām. Parūpējies arī par pašiem cilindriem: ielej 50g eļļas zem katras sveces, tad pāris reizes apgriez kloķeni.

Ko vēl? Ak jā, akumulators. Uzlādi un pārbaudi elektrolīta blīvumu.

Slinkums ņemties? Bet bēres pārdzīvot taču ir sarežģītāk un sāpīgāk.

Orģinālteksts no “MOTO” 11.2001, autors: Vladimir Bezrukov.
Iesūtīja un tulkoja: whitehead

<-atpakaļ

 

Hosting



Skaitītāji


Kleitas
Apavi

Top.LV

on-line.lv rating system



Top.Good.lv - Good Rating system












Lapas augša
SINdrome, 2001 | Rakstiet mums !