|
Padomi tiem, kas tikai domā par motocikla iegādi
SPIDER,
savas pieredzes un STUDENT materiālu apkopojums.
IEVADS
Šajā dokumentā es pacentīšos izklāstīt dažas
domas, kas man radās izdarot secinājumus no paša pieredzes, kā
arī uzklausot citu cilvēku stāstīto. Gribētos ticēt, ka šeit
izklāstītā informācija samazinās smagu avāriju skaitu un
motociklistu nāves ražu uz ceļiem.
Ja Tu tici liktenim, tev nav ko darīt uz ceļa!
Tavs liktenis ir tavās rokās, motocikls - tas ir daļa no tevis,
daļa tavu smadzeņu, tavas rokas un kājas, viss ir atkarīgs tikai
no Tevis. Ja Tu uzskati, ka ar Tevi nekas nevar notikt, Tu ļoti ātri
vilsies savos uzskatos. Katrs, kurš ir braucis ar motociklu kādreiz
ir kritis, bet ja nav, tad viņam viss vēl ir priekšā. Un tas
neies Tev secen. Ja Tev atkarībā no garastāvokļa uznāk vēlēšanās
atvilkt pēc pilnas programmas, Tavs mūžs būs
spilgts un emocijām bagāts, bet īss. Ja Tu uzskati ka motocikls,
tas ir moderni un baigi stilīgi, aizej uz kapiem un padomā vēlreiz.
PADOMI IESĀCĒJIEM.
Šī nodaļa veltīta tiem, kuri sēžas vai
tikai taisās sēsties pirmoreiz mūžā motocikla seglos. Kādreiz
es padalīšos savās domās, par pirmo motociklu. Taču iesākumam
teikšu tā, jo jaudīgāks būs Tavs pirmais motocikls, jo vairāk
iespēju Taviem radiniekiem būs padzert Tavās bērēs. Jā, vēsturei
ir zināmi atsevišķi gadījumi, kad cilvēka pirmais motocikls ir
bijis ekstremāls sportbaiks un šis cilvēks ir izticis pirmajā
sezonā bez nopietnām problēmām, tomēr tādi gadījumi ir ļoti,
ļoti reti. Savukārt morgā nokļūšanas gadījumu skaits, kā arī
to gadījumu skaits kad braucēji nokļūst slimnīcā ar nopietnām
traumām, kā lai to pasaka tēlaināk, ir apgriezti neproporcionāli
liels. Ja ir vēlēšanās varat doties ekskursijā uz Vaivaru
rehabilitācijas centru un gremdēties spinālās nodaļas pacientu
patīkamo atmiņu virpulī par viņu pirmo motosezonu. Tomēr,
ja Tev tomēr ir grūti atteikt sev iztērēt naudu par kaut ko sevišķi
ņipru, ir vērts sākumā kārtīgi iemācīties braukt ar kaut ko
mierīgu. Tas stipri palielinās Tavas iespējas uz ilgāku dzīvi.
MOTOCIKLA IEGĀDE UN PIRMIE SOĻI.
Ja tas ir Tavs pirmais motocikls, nevajag mēģināt
to aizbraukt no pārdevēja pašam. Palūdziet par to kādam no paziņām,
pārdevējam vai galu galā noīrējiet kravas automašīnu. Jūs
jau droši vien pagaidām neziniet, kādā cenā pašlaik ir
motoservisa pakalpojumi un medicīna. Kā teica J. Šipkēvics -
Jums viss vēl ir priekšā, un ticiet, ka nevajag par katru cenu
censties uzzināt šīs izmaksas priekšlaicīgi. Iespējas varbūtība
ka Tu nokritīsi pirmajā dienā, ir ļoti tuva 1. (visi zina, ka
iespējas netiek mērītas procentos?)
Pirms sēsties uz motocikla, iegādājieties
nepieciešamo aizsardzību. Noderēs. Tavi džinsi, āda un kauli noēvelēsies
pret asfaltu neticami ātri, bet dzīst asfalta slimības sekas
ilgi, sāpīgi un negribīgi. Tālāk nedaudz par aizsardzību. Ja
Tu taisies braukt ātrāk par 30km/h, labāk velc ķiveri. Braucot
pa pilsētu ar ātrumu 50km/h pretī braucošajam auto būs aptuveni
tāds pats ātrums. Ja tava motocikla priekšējais ritenis
satiksies ar automašīnas bamperi, frontālās sadursmes ātrums būs
ap 100km/h. Ņemot palīgā elementāru matemātiku, nav grūti
izskaitļot cik iespēju tavam galvaskausam ir palikt veselam pēc
šāda randiņa. Cimdi ir obligāti. Attiecīgi apavi arī.
Man ir gadījies pārbaudīt savus Nike uz izturību. Nekas īpašs,
nopirku jaunas un nācās pāris nedēļas paklibot čībiņās.
Bikses un jaka. Ideāls variants, ja tie ir iešūtu aizsardzību.
Neticiet, ka aizsardzība ir ļoti noderīga lieta? Pamēģiniet
nokrist no velosipēda uz asfalta, labāk slimnīcas priekšā. Nu,
kā? Ar kādu ātrumu Tu nokriti no velosipēda - 15-20km/h? Ļoti sāpīgi
saki? Tagad pareizini šo skaitli ar 5 vai 6 un iedomājies, ka zem
tevis ir nevis pāris kilogramu viegls velosipēds, bet kaut kas
nopietnāks. Atcerieties - no motocikla krīt visi. Stāvot uz
vietas, mazā ātrumā un lielā ātrumā, sacīkšu trasē un pilsētā.
Nav svarīgi kāds Tev ir motocikls, nav svarīgi cik ļoti labi Tu
esi mācējis braukt ar velosipēdu bērnībā, Tu kritīsi. Savukārt
ģipsī gulēt, staigāt vai braukt ir ļoti apgrūtinoši.
Mācīties labāk labā motoskolā. Par cik mums
tādu oficiāli vēl nav, tad pieredzējuša motobraucēja uzraudzībā,
ja arī tāds nav atrodams, tad klusā nomaļā vietā. Atcerieties
kā jūs mācījāties braukt ar automašīnu. Ja kaut kas nesanāca,
slāpa motors, jūs raustījāties uzsākot braukt, juka pedāļi un
jūs centāties iebraukt visneiedomājamākās vietās. Kāpēc domājat
ka ar motociklu būs savādāk? Jā, būs savādāk. Kļūda novedīs
pie kritiena.
Nevajag pirmajā dienā izmēģināt Tava
motocikla maksimālo ātrumu. Vai tad Tu jau izlasīji līdz tai
vietai kur ir aprakstīta bremzēšana? Viss ir jādara nesasteidzot
notikumus. Iemācījāties uzsākt kustību un apstāties, iemācījāties
veikt pagriezienus. Normālam cilvēkam pietiek ar pāris nedēļām
lai kaut cik iemācītos apieties ar moci.
Pamatinformācija:
Līdz tam brīdim, kamēr Tu neiemācīsies nedomājot kur kas jāspiež,
vadīt motociklu, PAT NEDOMĀ BĀZT SAVU DEGUNU UZ IELAS!!!!
Cilvēks kas pārbrauks Tev pāri, Tava kritiena gadījumā, nav ne
pie kā vainīgs, toties atcerēsies to visu savu mūžu.
Pēc tam kad pirmie soļi ir veikti, pamēģini
atrast kaut kur blakus kartodromu, treku, vai kādu ceļa posmu ar
attiecīgu kustību. Sākt kāpināt ātrumu, griezt, straujāk
bremzēt. Bet tas jau ir cits stāsts. Pa šo laiku Tu jau esi
iepazinies ar vietējiem motobraucējiem un jūs sākat kopā vizināties.
SPIDER,
savas pieredzes un STUDENT materiālu apkopojums.
Turpinājums sekos
.
|
|