S U P E R B I K ES U P E R B I K E
S U P E R B I K ES U P E R B I K E
Var noderēt ?
Droša braukšana
Mehāniķa padomi
Pasaules raibumi

Reâla manta !
Motoskolas & instruktori
Serviss

Atpûtai...
MOTOLISTE
Screensavers
Joki
Bildes
3D mototrases
Video
Motoklubi
Motoskaņas
Pasākumu kalendārs
  Droša braukšana 
Bremzēšanas metode

Īstā tiek izvēlēta atkarībā no ātruma

James R. Davis

Mēs visi esam dzirdējuši: “aptuveni 70% no visa bremzēšanas spēka nāk no priekšējās bremzes lietošanas”. Nevēlos sākt otru karu, bet pēc manām domām tā ir vēsturiska informācija – 100% no bremzēšanas spēka nāk no priekšējām bremzēm mūsdienās.

Ar mūsdienu bremžu un riepu tehnoloģijām ar ātrumu un labiem ceļiem ir pilnīgi iespējams, ka priekšējai bremzei rodas tik daudz bremzēšanas spēka, ka aizmugurējais ritenis pat atraujas no ceļa virsmas ( situācija pazīstama kā “stoppie” ). [ Tas nav labi. Kādā citā rakstā pastāstīšu par to, ka ar GoldWing nemaz nav iespējams uztaisīt “stoppie” ]. Tomēr aizmugurējā riteņa atraušanās no ceļa virsmas braucot ar lielu ātrumu nav tā tipiskākā problēma, kas rodas nobloķējot bremzes. Tipiskākā problēma ir priekšējā riteņa nobloķēšana un motocikla apgāšana braucot ar zemu ātrumu.

Tātad? Tradicionālā apmācības pieredze iesaka izmanot 75% no bremzēšanas spēka un 25% no aizmugurējā uz sausām ceļa virsmām. Savukārt bremzējot uz slapjām ceļa virsmām ieteicamāk būtu sadalīt spēkus līdzvērtīgi, attiecīgi – 50% uz priekšējo bremzi un 50% uz aizmugurējo. Šis ieteikums tomēr varētu nebūt pietiekami labs, jo ātruma samērs netiek ņemts vērā.

Manas domas par šādiem padomiem ir tādas, ka vajadzētu izvēlēties bremzēšanas metodi atkarībā no ātruma ar kādu motocikls pārvietojas pa ceļu. Piemēram, ja jūs pārvietojaties ar ātrumu mazāk kā 20 jūdzes stundā, neatkarīgi no tā kādi ir ceļa apstākļi, visam bremzēšanas spēkam vajadzētu nākt TIKAI no aizmugurējās bremzes. Pat ja ceļa virsma ir nevienādas konsistences: smilts, smalka grants, slapja ceļa virsma. [ Es pats iestājos par abu bremžu izmantošanu jebkurā bremzēšanas gadījumā. Šeit es vienkārši mēģinu pateikt, ka vienmēr var paļauties uz aizmugurējo bremzi bremzējot pie maziem ātrumiem – nevis tādēļ, ka jums vajadzētu lietot tikai aizmugurējo bremzi. ] Jo lēnāk jūs brauksiet, jo vairāk būs iespēja, ka priekšējais ritenis nobloķēsies. Respektīvi, vajadzētu censties nespiest priekšējās bremzes vairāk kā 75% no to iespējamās jaudas. ( Lieki būtu runāt par to, cik ātri motocikls apgāžas braucot ar lēnu ātrumu, ja nobloķējas priekšējā bremze. )

Braucot ātrāk par 20 jūdzēm stundā, noder tradicionālais ieteikums sadalīt bremzēšanas spēku 75% / 25% ( uz slidenas ceļa virsmas: 50% / 50% ). Uzsvaru vajadzētu likt uz tā, lai nenospiestu bremzes tik ātri, lai tās nobloķētos. Tāpat vajadzētu atcerēties, ka pie spēcīgas bremzēšanas vajadzētu censties lēnām atbrīvot aizmugurējo bremzi un ļaut svaram pārsvērties uz priekšējo riteni.

<-atpakaļ

 

Hosting



Skaitītāji


Kleitas
Apavi

Top.LV

on-line.lv rating system



Top.Good.lv - Good Rating system












Lapas augša
SINdrome, 2001 | Rakstiet mums !