|
Bremzēšanas metode
Īstā tiek izvēlēta atkarībā no ātruma
James R. Davis
Mēs visi esam dzirdējuši: aptuveni 70% no visa bremzēšanas
spēka nāk no priekšējās bremzes lietošanas. Nevēlos sākt
otru karu, bet pēc manām domām tā ir vēsturiska informācija
100% no bremzēšanas spēka nāk no priekšējām bremzēm mūsdienās.
Ar mūsdienu bremžu un riepu tehnoloģijām ar ātrumu un labiem
ceļiem ir pilnīgi iespējams, ka priekšējai bremzei rodas tik
daudz bremzēšanas spēka, ka aizmugurējais ritenis pat atraujas
no ceļa virsmas ( situācija pazīstama kā stoppie ).
[ Tas nav labi. Kādā citā rakstā pastāstīšu par to, ka ar
GoldWing nemaz nav iespējams uztaisīt stoppie ]. Tomēr
aizmugurējā riteņa atraušanās no ceļa virsmas braucot ar lielu
ātrumu nav tā tipiskākā problēma, kas rodas nobloķējot
bremzes. Tipiskākā problēma ir priekšējā riteņa nobloķēšana
un motocikla apgāšana braucot ar zemu ātrumu.
Tātad? Tradicionālā apmācības pieredze iesaka izmanot 75% no
bremzēšanas spēka un 25% no aizmugurējā uz sausām ceļa virsmām.
Savukārt bremzējot uz slapjām ceļa virsmām ieteicamāk būtu
sadalīt spēkus līdzvērtīgi, attiecīgi 50% uz priekšējo
bremzi un 50% uz aizmugurējo. Šis ieteikums tomēr varētu nebūt
pietiekami labs, jo ātruma samērs netiek ņemts vērā.
Manas domas par šādiem padomiem ir tādas, ka vajadzētu izvēlēties
bremzēšanas metodi atkarībā no ātruma ar kādu motocikls pārvietojas
pa ceļu. Piemēram, ja jūs pārvietojaties ar ātrumu mazāk kā
20 jūdzes stundā, neatkarīgi no tā kādi ir ceļa apstākļi,
visam bremzēšanas spēkam vajadzētu nākt TIKAI no aizmugurējās
bremzes. Pat ja ceļa virsma ir nevienādas konsistences: smilts,
smalka grants, slapja ceļa virsma. [ Es pats iestājos par abu bremžu
izmantošanu jebkurā bremzēšanas gadījumā. Šeit es vienkārši
mēģinu pateikt, ka vienmēr var paļauties uz aizmugurējo bremzi
bremzējot pie maziem ātrumiem nevis tādēļ, ka jums vajadzētu
lietot tikai aizmugurējo bremzi. ] Jo lēnāk jūs brauksiet, jo
vairāk būs iespēja, ka priekšējais ritenis nobloķēsies.
Respektīvi, vajadzētu censties nespiest priekšējās bremzes vairāk
kā 75% no to iespējamās jaudas. ( Lieki būtu runāt par to, cik
ātri motocikls apgāžas braucot ar lēnu ātrumu, ja nobloķējas
priekšējā bremze. )
Braucot ātrāk par 20 jūdzēm stundā, noder tradicionālais
ieteikums sadalīt bremzēšanas spēku 75% / 25% ( uz slidenas ceļa
virsmas: 50% / 50% ). Uzsvaru vajadzētu likt uz tā, lai
nenospiestu bremzes tik ātri, lai tās nobloķētos. Tāpat vajadzētu
atcerēties, ka pie spēcīgas bremzēšanas vajadzētu censties lēnām
atbrīvot aizmugurējo bremzi un ļaut svaram pārsvērties uz priekšējo
riteni.
|
|